• IMKB100
    % -1,38

    59.332

  • USD
    % +0,51

    1,7645

  • EURO
    % -0,19

    2,3275

  • ALTIN
    % -0,93

    97,376

geri
ileri

Krizde dünya “pirinç ve ekmek” tüketti

5 Mar, 2010 ARŞİV: DÜNYA. RSS 2.0. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

halk ekmek 300x233 Krizde dünya pirinç ve ekmek tükettiUluslararası araştırmalara göre, küresel krizden etkilenen ülkelerde vatandaşların evde yemeğe yöneldikleri, pirinç ve ekmeğin temel gıda olarak tercihte ilk sırada yer aldığı bildirildi.

İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Hikmet Boyacıoğlu, küresel krizin beslenme alışkanlıklarında bazı değişikliklere yol açtığını söyledi.

Uluslararası araştırma kuruluşlarının 2009 yılında yaptığı çalışmalara göre, temel gıda maddelerinin genel perakende satış hacmi performansında, ekonomik düşünceden ziyade, sağlığın esas itici kuvvet olmayı sürdürdüğünü ifade eden Boyacıoğlu, şöyle konuştu:
”Bunun sonucu olarak sağlık faktörü, hangi kategorilerin kazanan veya kaybeden olduğunun belirlenmesinde etkili oldu. Küresel kriz döneminde, bitkisel tohum yağları, içilebilir yoğurt ve bebek gıdaları kazananlar, tereyağı, yemeklik katı yağlar ve UHT süt kaybedenler tarafında yer aldı.”

Boyacıoğlu, ekmek ve pirincin dünyanın çoğunluğunda temel gıda olarak tercihte ilk sırada yer aldığını belirterek, kriz döneminde birçok ülke vatandaşının evde yemeğe yöneldiklerini bildirdi.

Araştırmalarda tüketicilerin dışarıda yemek yemeyi azalttığının görüldüğüne işaret eden Boyacıoğlu, bunun evde yemekle birlikte indirimli satış yerlerine ve paket servise hızlı talepten kaynaklandığını belirtti.
Sağlık referansının, hem gelişmiş hem de gelişmekte olan bölgelerde, ekonomik faktörlere bakılmaksızın halen ilk sırada yer aldığını ifade eden Boyacıoğlu, ”Tüketicilerin, genel olarak, azalan gelirlerine karşın, sağlıklı temel gıda maddeleri için daha fazla ödemeye istekli oldukları kanıtlanmıştır. Bu durum, kriz döneminde bile insanların sağlığı ilk planda tuttuğunu göstermektedir” dedi.

İlgili Haberler:

geri
ileri

Yoruma Kapalı